Maya háza plisetskaya spitsbergen

Ebben a régi kétemeletes faház Barentburgban, a Spitsberena oroszországi oroszországi közigazgatási központjában a múlt század 30-as éveiben az orosz konzulátus található. Ugyanebben a házban a Szovjetunió Konzuljának családja a Spitsbergen Mihail Emmanuilovich Plisetskiy -nél élt: ő maga, felesége, Rachel és lányuk, a jövő híres balerina Maya Plisetskaya. Itt van Spitzbard Maya első alkalommal részt vett az amatőr balett megfogalmazás, és itt volt az első alkalom, hogy megértette, hogy a balett a jövője.

4. fejezet Spitsbergen

M.E.Plisetskiy akkoriban a szovjet fő vezetője, az Arcticugol szovjet szén -koncessziójának igazgatója és egyidejűleg a Svalbard Szovjetunió főkonzulja.

Itt éltek 1932 és 1936 között, a hamis felmondásig.E.Plisetsky-t vádolták a hidratációra, és emlékeztetett a nagy földre. Az egész család visszatért Moszkvába. 1937 -ben.E.Plisetskiy-t a felek kizárták, 1938-ban az emberek ellensége volt. Feleségét szintén 5 éves elítélték, és két gyermekével Kazahsztánba küldték. Maya kockázata és félelme mellett, anyja engedélyével elmenekült a száműzetésből, sikertelenül sikerült visszatérnie Moszkvába, és folytatnia kellett egy balettiskolában, amelyet kitüntetéssel végzett, és befogadták a Bolshoi Színházba. Ahol híres lett az egész világért.

Nehéz életéről, beleértve a Spitsbergen Plisetskaya -ban való élet idejéről egy könyvet, amelyet „I., Maya Plisetskaya” -nak hívnak. A könyv 4. fejezetét kínáljuk ebből a könyvből, amelyet "Spitsbergen "nek nevezünk.

4. fejezet Spitsbergen

Apja az Arcticugla -nál dolgozott. 1932-ben, Otto Yulievich Schmidt - a Bolshevik felvilágosító típusa - szakálla rosszabb, mint Marxova, a "nagy zavart", ahogy Lenin nevezte őt, amely mentette Stalint a vérszomjas tengelykapcsolókból, - kinevezte az apját, mint a konzul, szénbányák a svalbbergenen.

Elmentünk a világ végéhez az egész családdal. Apa, I. anya és nyolc hónapos testvér, Alexander. Az út a hosszú premissív, a különböző országokban megállók és terjedelmes transzplantációk. Repülőgépek akkor a hétköznapi emberek nem repültek. A vonat Berlinbe ment Varsóban, ahol a platformon, anyámban találkoztam a nagymamám nővére, aki a távoli litván tartományból származott, hogy kifejezetten meglátjon minket. Apa egy kis fiával az autóban maradt. - Hogyan fogyott le - kommentáltam hangosan és tapintatlanul, és a nagymamámért a nagynénémet az anyám nagynénjéhez vittem.

Anya elkerülhetetlen szerelme minden rokon iránt olyan melegen ömlött ki, hogy a vonatunk biztonságosan távozott. Háromszorosítottunk, és rohantunk a platform mentén. Szerencsénk a következő módon szolgál egy helyi vonatot a szükséges irányba. Anya és én ugrottam a Bandwagon-ra az utolsó pillanatban. A vonat már mozogott.

Az autó vörös maró színű volt, sárga titokzatos latin felirattal a közepén. Mellettünk -az autó nem volt szélsőséges -sok ültben elfojtott félig, barátságos és kígyó megjelenéssel. Nekem sértőnek tűnt, hogy a szőke mérges volt. Az udvariasság egyáltalán nem különbözött. És amikor anyám és én egy percig jöttünk a WC -hez, akkor visszatértem, és felfedeztem a hulladék hölgyet, aki egy álmos Nehla -ban menekült a szerencsés Nehla -ba, és a fülünk, aki nem vezetett félelmetes jogalapjainkhoz. Tehát az egész desztillum körül álltam.

Apa, amit felzárkunk. Megadták, de visszafogott. Körülbelül külföldön van, és mi ... az ördög ezt tudja!

Aztán ott volt Berlin. Két évvel később - 1934-ben - ismét ezt a hosszú utat tettem, és másodszor már több napig maradtunk Berlinben. Ez már a második utazáson a hüvelyes svastikák szemében volt a támadó repülőgép egyenruháján. Természetesen a gyermekek berlini benyomásai keményen leültek. . Később megnéztem azokat a filmeket, amelyek megismételték az akkori Berlin -t. Minden olyan volt, de nem így. Valami mindig hiányzott nekem. És a szememben ezek a dokumentumkeretek örökké nyomottak.

Az égő kontraszt volt az új találkozásom Berlinnel 1951 -ben az ifjúsági fesztiválon. Csúnya romok körülgondoltak. Nem voltak városok. És az ő hitét eszébe jutottam.

Berlinből kényelmes vonattal mentünk át Dániába Norvégiába. Az óriás komphajó lenyelte a kompozíciónkat, mintha semmi sem történt volna. Olyan volt, mint egy Ershov-mese, ahol a Wonder-Yudo Fish Whale az utasokkal lenyeli a gőzhajókat, majd visszaadja őket az Ivan-Fool és az érintetlen varázslatos igényei alapján.

Oslo-ban egy világos, permetező villám napján egy tiszta állomásra mentünk. Tehát a norvég főváros emlékezetemben maradt egy vidám multi -color napsütéses várossal. Egy kis aranyos áruház egyik kiállítását, amelyet megállítottunk. Az életstílus hostess, amely valódi érdeklődésünket látta, anyukámmal az apró csengővel szállított minket..

Az ajtókból ki nem terjedő vagyon. Mind gyapjúból származtak. . Vettem a levegőt. Anya rákattintott egy hosszú ideig zúzott papírdarabokra, számolta a valuta squalorját. Egy gyermek jelmezért elég pénz volt. Nem vásárolt semmit. A hostess, amit a szegénységünk megérintette, ajándékot készített nekem - egy apró porcelán tea szolgáltatás, amelyet a kislányok a babák számára terveztek. Isten pillantása, milyen sors, de megőrizte. És még mindig áll a Moszkva lakásunk étkezőjében.

Oslo-tól az út gőzölőt fektet Baritsburgba. Nézd meg a földgömböt, olvasót, mennyi ideig kellett vitorlázni. A "Krasin" szovjet jégtörőjét vezettük, aki évente kétszer végezte ezt a Polar Maratonot. A naptárban nyár volt. De az úszás mind a két hete szégyenteljesen vihar volt. Hány pont volt - kilenc, tíz, tizenegy, tizenkettő, - nem tudom. De a lélek kifelé fordult. Nomudinalis skarbunk, néhány kibaszott bőröndbe fektetve, soha nem állt a helyszínen. Ha Gogol repült a koporsók, akkor volt bőröndök szárnyakkal.

Senki sem fordult ki a kabin orrából. Minden alkalommal próbáltam valamit, hogy egy kerek sáros ajtó ablakban lássam. De a végtelen magas hullámok mellett semmi sem látott. Parota kapitány néz ki apa egy ősi patheton, csavarhúzóval fogantyúval, hogy átadja az időt. A kapitány plakkja csak egy - kivonatok voltak az Opera "Carmen". Tartva egy folyamatosan egy patephone -kezével repülni, és több százszor meghallgatták a Bizet ragyogó dallamát. Több tucat évvel később, a Carmen-suits próbákon, a memóriám hozzáadva a vihar szélének megjegyzéséhez és a vadon élő hullámok fújása a hajótesten ..

Az első dolog, amit láttam, amikor a mólón horgonyzott jégtörő egy végtelenül hosszú fából készült lépcső volt, amely felfelé emelkedik. A lépcső a nagy fehér és a kék ház tetején állt. Norvégok éltek ott. Szobát osztottak ki a szovjet kolónia házában. A falu szélén található. Ezután azonnal elindította a hegyeket.

Két szobánk volt. Télen egy erős elektromos lámpa folyamatosan égett, és egy mennyei luminy -t ábrázolva. A végtelen fekete poláris éjszakákban egy személynek nincs a nap. Írok ezeket a vonalakat Nerhery-ben, Andalúziában, a Spanyolországi mesés déli részén, ahol februárban, mandula virágok és fehér nap fogják a szemét. Shchedrin zongora koncertet ír a "fal" sorrendben. Ismét a hegyek körülvek, de mások. Milyen szép a földed, Uram!

A nyár teljesen más ára van az Északi-sarkban. Örülj fel a felére, háromszor. Amikor a törpe lila virágok a mohán másztak, a légzés megragadta a mérföldöt. Ebben a moha virágkertben valahogy megtaláltam a sebesült albatrót. Nem tudott repülni. Öt napot viseltem egy sorban, és a hatodiknál ​​halott voltam. Minden különleges volt. Szivárvány a hegyeken keresztül. Meg akart érinteni, simogatni, tapintni, így közel volt, elegáns, határozott, festékekben: valóban, kék, mint a búzavirág, piros, mint a vér, narancs, mint egy narancssárga, zöld, mint a júniusi fű a külvárosokban. És az északi fények luxusa. Hat hónapos sötétség - nehéz. De a poláros napja az elkerülhetetlen öröm. Hat hónapos fény.

Ami a Svalbern -en volt egy felügyelet során, a hó. Tiszta, fehér, kristály, fényes hó. Sílécekkel nem kaptam meg. Nem éreztem az időt, amíg az éjszaka közepén felrepültem, felmásztam, ismét repültem a bizarr kanyargós hegyekről. Nem volt mód arra, hogy hazahívhasson. Gyakran rejlik a beszélgetésekben a "gummant város" szó - ez volt a második, miután a szigeten a Barentsburg város - elfogta a gyermekeim képzeletét. Arra akartam jutni, hogy síelhessen hozzá. És ment. Hosszú ideig elmentem. A fa hó dobott. A hó fala. Semmi sem volt előtte. Szilárd havas messvo. Elég voltam. Anya a Svalbard telefonokon dolgozott, és gyorsan sikerült felhívnia a szorongást. Elküldte a síelőket kiképzett kutyával. Én, a Charta, úgy döntött, hogy megtörnek, leült a sílécekre. A hó kezdett Andersen Virginré változtatni. Elkezdtem elaludni, édes alvásba estem. Az Umnitz Shepherd Dog Yak megmentője (emlékszem a nevére, ha felébredsz az éjszakák között) - Egy havas hóviharból felemeltem, és egy gallérra sétáltam az embereknek. Tehát másodszor születtem.

Emlékszem a Spitsbergen szélre is. Egy perc alatt leütöttek egy embert a lábakból, és húszal hazudtak. Ilyen squall -napokban az emberek láncokkal mentek, kezét fogva, húsz -huszonöt éves embert. Lassan sétáltunk, mintha egy hó mocsáron keresztül.

A természet tisztábban emlékezett rám, mint az embereknek, akiknek úgy tűnt, hogy mind az egyik arcon vannak, ugyanazon többrétegű meleg ruházat miatt, és a szelek egyfájdalmukra kopogtattak az arcukon. Azok, akiknek szüksége volt egy jó jövedelemre, jöttek a poláris bányákban. Ahogy mondják - egy hosszú rubel. Nem mindenki egyetért azzal, hogy a hallgatói élek harminc földjei, hogy naponta töltsön a föld alatt a föld alatt a karbid, lélegzik a szénpor. A feleségeivel jött, néhány gyerek.

Ezért az „élő anyag” elegendő volt az egész amatőr előadásokhoz. Anélkül, hogy vonzza az oldalról - igen oldalról, kivéve a medvéket és az Albatrosovot, ne vonzza el senkit - a Barentsburg még elsajátította az opera dargomyzhsky "sellő" termelését. A mermaid szerepe, aki kimondta a híres Pushkin szöveget ", és mi a pénz, nem tudom" - azonosította nekem. Akár Terry szovjet podhalimage -ból - apa, mint - semmiképpen sem konzul, hogy valóban művészi vagyok -e. Nem fogom mondani. Ha elhalványulnak, nem hagyják ki. Az apró szerepet játszottam az elegáns. Csodálatos módon megőrizte egy elhalványult fényképet, ahol az opera résztvevőit lőtték. És én vagyok köztük. Pierre Carden, a fotóalbum elkészítése a kiadványhoz, ezt az amatőr kártyát választotta, a rémisztő minőség ellenére. És megkóstolhatod, hogy higgye. Ez volt az első előadásom a nyilvánosság előtti színházi elrendezésekből.

Barentsburgban és emberi értelmetlen kegyetlenséggel szembesültem. Tavasszal a mólón egy aranyos fehér medve vitorlázott a jégen. A fából készült platformon kinyitott víz közelében több hordó volt áztatott almával. Mintha a Krasnopresnensky Állatkertben, a Delvito medve lett egy mancs, hogy eltávolítsa a hordót a csemege. A lépcső tetejéről Orava társaikkal vagyok, mint a hipnózisban, nem hazudni, szándékosan figyeltem őt. A medve elegáns volt, hosszú rózsaszín nyelvű, vörös rózsákkal, nagyon kicsi, nem felnőtt. Hirtelen a lövés - és a medve morgott a vízben, amelyet a képzeletbeli test vázolt véres körével körvonalazott. Honnan jött a gonosz ember fegyverrel, miért lőtt a medvét a Point üres tartományban? Miért? Megbánott alma?..

Ha emlékszem az almára, elmondom neked, hogy a norvég hatóságok karácsonykor hogyan küldtek ajándékot apámnak. Narancsokkal teli rétegelt lemezdoboz. Atya, anélkül, hogy élvezném, hogy élvezzen egy ritka gyümölcsöt az északi helyeken, elrendelte, hogy azonnal megsemmisítse a parcellát a bányászati ​​étkezőben. Anya okozott. Gyermeke vitaminok nélkül, és ködös vagy az étkezőben. Apa olyan keményen nézett az anyjára, hogy elhallgatott félig.

Több a két szobánkból egy mázas Bofka csúszda állt, amelyet gyönyörű Palekh koporsók kényszerítettek. Mind a két éves koromban gyorsan sétáltam az egyikük apjához a gyermekek játékához. "Nem az enyém," apa türelmesen ", az államok" ". Mindig két apró részletet írok, hogy bemutassa az apádat egy bizonyos hős és altruista. Csak az, hogy viselkedése különbözött, tehát a jelenlegi párt tagjainak viselkedésétől, húzva, mindent az urai kúriájukba húzva. Állam, együttműködő, ajándék, minden, ami kövér, üdvözlet, drágább. Sajnos nagyon nagy volt a nagyon nagy, sajnos a kommunista utópiában hitt. Úgy vélte, hogy lehetett egyenlő jelet helyezni az "enyém" és a "mi" szavak között. Nem akartam, vagy nem láttam, hogy az "én" és a "mi" és a "mi" több millió fényév. Hogy a kommunista vállalkozás ellenséges és undorodott az emberi természet. Hogy nyilvánvalóan antibiológiai!

Az elviselhetetlen fagyos december elején harminc-? . Megölték Leningrádban. Volt egy rally az egész szovjet kolónia, amely ebben az alkalomból fektetett.

Egy dühös beszéd, amely rekedt az izgalomtól, egy pickel -helyettest tartott. Sétált az első felszólalónak Barentsburgban. 1937-ben a PIKEL az egyik legfontosabb résztvevője volt a következő Bestial Stalinist folyamatban. És lőtték.

Csak most, az élet életének lejtőjéig, a nevek bizonyos szörnyű kapcsolata megkezdett számomra. Pikel a Tpoipxoro titkára volt. Mindent, ami legalább a szélével, bár közvetett módon kapcsolódott a „Trotsky” szóhoz, Sztálin forró véres tűzével megégették. Apa barátja volt a pikel egész életében. És anyám gyakran megismételte nekem, hogy apám igaz volt a barátságban. Amikor Pikel maradt a munkából, munka nélkül, politikai szégyenként, apja vett egy régi barátot a spitzbergen csapatnak, mint helyettese. Pickel rendezte a Tairov Kamara Színházában Spitsbergen előtt. A tehetséges színház által készített vereség kifejezte, kifejezte a homályos vadászat, és kapcsolódik a PIKEL politikai genealógiájához. Mivel a Meyerhold halála, a véres mindig ragyog bennem ugyanazzal a névvel - Trotsky: Meyerhold elkötelezettsége az egyik előadásának egyik előadása Trotsky makacsul a sztálin bátor, bosszúálló, paralista emlékezetében telepedett.

Az apja tudta, premeditálta, hogy vigyázzon-e horrorra, függetlenül attól, hogy visszavonult-e az elítélt gondolatok, hogy az élete barátságban lenne? A pickel a Svalbardon végzetes kockázatot jelentett. Tehát minden, sajnálom, történt. A következő járat, amikor a navigáció megkezdődött, két személyre szabott két személyes - az apa - egy véletlen detektív. Azok, akik felszerelték őket, nem rendelkeztek humorérzékkel. A vezetéknevek számára úgy hangzott nekik, mint a tartományi vízvizekben. Rogozhin és rogozh. Akkor a nevük jelen volt az iroda esetében, mint a tanúk büntetése. És én magam is találkoztam ezzel a két névvel a második cikkben, rehabilitációs m rehabilitációval.E.Plisetskiy - "hamis felmondás által végrehajtott". De már 1989-ben volt. Aztán Barentsburgban barátok voltam az aranyos úttörő lányukkal ..

És emlékszem a moszkvai pikelre is. Svalbard. Otthon van, egy vicces család körében. Folyamatos nevető felesége, később megismételte a mártír végét a férje. Emlékszem a káprázatosságra, az új évfák puffadására.

A lucfenyő ágai a padlóra hajlamosak a csillogó játékok sötétségének súlya alatt. Hatalmas, többszínű golyókkal bántalmazott. Megkérdeztem az Ecstasy-ben: "És bevonhatod a golyókat?- - "Tudod" - válaszolta a gondatlanul. A Paul Big Silver Ball-ról van.

És a harminchét-hetedik-harminc-nyolcadik és Pikel, és Stalin megrázta az apámat.

Ház, ahol a Plisetskiy család élt

Az orosz konzul dilagált háza a svalbardon